Een student kan een tussentijdse waardering van de gemaakte voortgang vragen (voortgangsevaluatie). Iedereen met toegang tot het portfolio kan worden uitgenodigd om dit te doen. De student kan ook zichzelf waarderen.
De student beslist zelf of hij/zij in de voortgangsevaluatie kwantitatieve inzichten wil verzamelen (gebaseerd op rubric niveaus) of kwalitatieve inzichten (narratieve feedback). Deze inzichten helpen de student om de voortgang bij te houden.
Rubrics voor voortgangsevaluatie
De in Portflow aangeboden rubric scales worden gebruikt om bij voortgangsevaluaties de voortgang van de student kwantitatief te waarderen. Deze rubric scales zijn door iedereen binnen Portflow te gebruiken3OnvoldoendeRuim voldoendeGoed en zijn dus niet gekoppeld aan een opleiding of template.
De student kiest zelf een rubric scale om de voortgang te waarderen. Het kan voorkomen dat de student verschillende rubric scales gebruikt om hetzelfde doel te waarderen.
Afhankelijk van de taalinstellingen in Brightspace en Portflow worden de rubric scales in het Nederlands of Engels weergegeven.
Aangeboden rubric scales
De volgende rubrics zijn beschikbaar in Portflow:
Rubric | Aantal levels | 0% | 25% | 33% | 50% | 66% | 75% | 100% |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Schaal 1 | 4 | Beginner Beginner |
In ontwikkeling Developing |
Gevorderd Advanced |
Expert Expert |
|||
Schaal 2 | 5 | Zeer slecht Very poor |
Beneden gemiddeld Below average |
Gemiddeld Average |
Boven gemiddeld Above average |
Expert Expert |
||
Schaal 3 | 3 | Beginner Beginner |
Gevorderd Advanced |
Expert Expert |
||||
Schaal 4 | 4 | Onvoldoende Insufficient |
Voldoende Sufficient |
Ruim voldoende Satisfactory |
Goed Good |