bij het werken met Schoolyear op je eigen laptop kan je tegen een aantal problemen aanlopen.
Schoolyear heeft een aantal instructies hoe hier mee om te gaan
Dit document bevat verwijzingen naar de Schoolyear instructies.
https://help.schoolyear.com/hc/nl/sections/6385504540957-Device-vraagstukken-oplossen
Schoolyear start niet op na het downloaden en installeren (Windows)
Na het downloaden en installeren van Schoolyear moet de applicatie worden gestart volgens de stappen die op het scherm worden weergegeven. In sommige gevallen wordt de Schoolyear-omgeving echter niet gestart en blijft de student hangen op een van de twee onderstaande schermen, zelfs als Schoolyear is geïnstalleerd.
Schoolchoolyear-start-niet-op-na-het-downloaden-en-installeren-Windowsl
Foutmelding in de Authenticatie check (macOS)
Zodra de Schoolyear applicatie opstart, zullen er een aantal checks plaatsvinden. Een hiervan is de Authenticatie Check. Deze controleert de Schoolyear configuratie voor de toets. Het zou kunnen voorkomen dat deze niet succesvol is.
Foutmelding-in-de-Authenticatie-check-macOS