Hogeschool Windesheim

FAQ - Frequently Asked Questions

Aangepast op

bij het werken met Schoolyear op je eigen laptop kan je tegen een aantal problemen aanlopen.

Schoolyear heeft een aantal instructies hoe hier mee om te gaan

Dit document bevat verwijzingen naar de Schoolyear instructies.

https://help.schoolyear.com/hc/nl/sections/6385504540957-Device-vraagstukken-oplossen

 

Expand or collapse content Instructies Windows laptop

Schoolyear start niet op na het downloaden en installeren (Windows)

Na het downloaden en installeren van Schoolyear moet de applicatie worden gestart volgens de stappen die op het scherm worden weergegeven. In sommige gevallen wordt de Schoolyear-omgeving echter niet gestart en blijft de student hangen op een van de twee onderstaande schermen, zelfs als Schoolyear is geïnstalleerd.

Schoolchoolyear-start-niet-op-na-het-downloaden-en-installeren-Windowsl

Expand or collapse content Instructies Apple (MAC-OS)

Foutmelding in de Authenticatie check (macOS)

Zodra de Schoolyear applicatie opstart, zullen er een aantal checks plaatsvinden. Een hiervan is de Authenticatie Check. Deze controleert de Schoolyear configuratie voor de toets. Het zou kunnen voorkomen dat deze niet succesvol is. 

Foutmelding-in-de-Authenticatie-check-macOS

 

Vorige Artikel Ans toets openen via Schoolyear (Mac)
Volgende Artikel CITO PABO informatie en oefentoets